Folia aluminiowa dla cateringu może być bardzo istotnym elementem marketingowym dla produktu. Oprócz właściwości zwykłej folii spożywczej stwarza ona możliwość personalizacji, takiej jak wytłoczenia, perforacja, nadruki firmowe oraz konkretny kolor i grubość. Starannie zaplanowane opakowanie dla produktów spożywczych sprawia, że wyróżniają się one na tle konkurencji i łatwiej zapadają w świadomości konsumenta.
Personalizacja folii aluminiowej dla cateringu
Najczęściej spotykaną formą folii aluminiowej dla żywności są ogólnie dostępne w sklepach rolki. Obecne we większości gospodarstw domowych wykorzystywane są na różne sposoby, ponieważ produkt ten posiada wiele różnych zastosowań. Jednak folia aluminiowa dla cateringu stwarza dodatkowe możliwości, ponieważ można nadać jej indywidualne cechy, takie jak:
nadruki reklamowe – widoczne logo firmy to jedna z podstawowych metod wyróżniania produktu spośród innych oraz zapadania w pamięci konsumenta. Dzięki spersonalizowanym nadrukom powstaje unikalne opakowanie, które znacząco podnosi atrakcyjność samego produktu.
wytłoczenia – to kolejny sposób na spersonalizowanie opakowania. Dziś już nie jest tajemnicą, że ładne i ciekawe opakowanie pozytywnie wpływa na decyzję o zakupie danego produktu.
- perforacja – dzięki perforacji folia aluminiowa dla cateringu zyskuje właściwość odprowadzania pary wodnej z zapakowanej potrawy. To bardzo istotne w przypadku gorących potraw, które w szczelnym opakowaniu mogłyby namięknąć. Ponadto odparowanie części gorącego powietrza eliminuje ryzyko poparzenia, do którego mogłoby dojść w przypadku odpakowywania gorącej potrawy ze zwykłej folii aluminiowej.
- różne kolory i grubości – ładne i charakterystyczne kolory wpływają na atrakcyjność dla oka i mogą stanowić interesującą oprawę wizualną produktu. Natomiast grubość folii wpływa na jej skuteczność w ochronie potrawy przed utratą ciepła.
Ponadto folie aluminiowe w cateringu pomagają w identyfikacji różnego rodzaju potraw, na przykład jarskich, dietetycznych itp. Dlatego spersonalizowana folia przynosi korzyści nie tylko wizualne, ale również praktyczne.
Zalety folii aluminiowej dla cateringu
Folia aluminiowa dla cateringu ma zalety zwykłej folii aluminiowej spożywczej oraz możliwość personalizacji, omówionej w pierwszej części tego artykułu. W zależności od potrzeb, tego rodzaju folia dostępna jest w wygodnym podajniku lub w arkuszach o konkretnych wymiarach.
Znajduje zastosowanie w hotelach, restauracjach, barach, pizzeriach, firmach cateringowych itp. Doskonale nadaje się do pakowania większej ilości jedzenia, przygotowanego dla dużej liczby gości, jak i do pakowania pojedynczych produktów. Dzięki folii aluminiowej dla cateringu potrawy dłużej zachowują świeżość, smak i aromat. Zapakowane w aluminiowe opakowanie potrawy nie wysychają i nie przenikają innymi zapachami. Folię aluminiową wykorzystuje się do pieczenia, smażenia, grillowania (jest żaroodporna) i mrożenia, a zatem jest ona doskonałym produktem nie tylko do przechowywania jedzenia, ale także do jego przygotowania.
Zalety oraz możliwości, jakie daje folia aluminiowa dla cateringu sprawiają, że jest ona z powodzeniem wykorzystywana w dużych lokalach gastronomicznych, jak i w gospodarstwach domowych.